
Борис Христов: Събираме най-добрите практици, които създават нови светове с помощта на AI
Изкуственият интелект все още не е на нужното ниво, за да промени презентационната индустрия изцяло, но може да улесни подготовката на хората в нея

Някои бизнес ниши се отварят с времето там, където никой не очаква. Когато стартира 356 labs Борис Христов иска да образова, да показва какво е възможно, и да убеждава чрез примери как идеите могат да бъдат представени с грабваща презентация пред публика. Умение, което не е вродено на него самия и преди да стигне до бизнес идеята си лично минава по горепосочените стъпки. Днес обаче намира начин да презентира пътя към успеха пред публика с петата конференция Present to succeed, която показва бъдещето в различна светлина.
Това се случва в момент, в който глобалният пазар на професионални говорители и експерти в презентационната комуникация расте. Прогнозите сочат увеличение от около 600 млн. долара между 2024 и 2029 г., със средногодишен темп на растеж от 4,6%, изчислява доклад на technavio. Като добавим и помощта от изкуствения интелект потенциалът, оказва се, е още по-сериозен. В този контекст тазгодишното издание на Present to succeed извежда на преден план темата за изкуствения интелект, но не елитарно и предназначено само за хората от презентационната индустрия, а за всички онези, които използват презентациите, за да вършат работата си по-добре.
Организаторите споделят, че някои от лекциите и сесиите, които участниците предстои да изживеят са такива, които ще бъдат видени за първи път у нас. „Искаме да покажем истински примери за това как изкуственият интелект вече се използва в реални презентационни ситуации. Не говорим за теория или маркетинг лозунги, а за конкретни, вече случили се проекти“, посочва Борис Христов от 356 labs.
Правят го с помощта на професионалисти в сферата. На сцената тази година се качва Саймън Ланкастър – един от най-известните комуникационни експерти в света, който за първи път застава пред българската публика. Останалите лектори също са хора, които се занимават само и единствено с презентации, а конференцията подчертава, че изкуственият интелект влиза в презентационния процес не като заместител на човека, а като ускорител на подготовката. В програмата попадат демонстрации от Нидерландия – как се изгражда цял аудио-визуален свят с помощта на AI. Целта е да се демонстрира реална, а не абстрактна употреба на тези инструменти.
Във фокуса на юбилейното издание попада и темата как можем да съкратим времето за подготовка на презентации и в същото време да получим много по-високо качество като резултат. "Вярваме, че времето е най-ценният ни ресурс – нещо, което не можеш да си върнеш. Затова искаме да покажем как технологиите могат да спестят време, без да жертваме качеството, дори напротив – да го повишим."
А философията на агенцията по отношение на качеството е ясна – успешната презентация не просто информира – тя променя решения.
Презентационната индустрия вече не е периферна бизнес функция, а стратегически инструмент за въздействие, преговори и лидерство. И над целия шум покрай публичното говорене надделяват не тези, които го правят от повече време, а онези, които предават посланията по-добре. За компаниите, които знаят това и инвестират в комуникационна култура и технологии – бъдещето е не просто по-близо, но и значително по-светло.
Повече за събитието чуйте във видеото.